Bet fakts uz pasaules ir pati visietiepīgākā lieta.

/M. Bulgakovs. "Meistars un Margarita"/

Saturs

Contents[Hide]
1. Spalvu spodrināšana un mediju impērijas veidošana

"Ciešot" milzīgus zaudējumus, korporācija "Uralvagonzavod" tomēr atrod līdzekļus... publiskajām attiecībām un publiskā tēla spodrināšanai. 

Piemēram - 2014. gada 9. oktobrī kļuva zināms, ka korporācija "Uralvagonzavod" nodrošina vairāk nekā 200 eksponātu izstādē "Nezināmā tanku rūpniecība. Nozares vieta valsts [Krievijas – A. B.] tautsaimniecībā un cilvēka dzīvē". Izstāde notika Krievijas Valsts centrālajā mūsdienu vēstures muzejā.

2014. gada 10. oktobrī Sijenko piedalījās profesionālās meistarības "WorldSkills Competition" pasaules čempionāta sacensību pieteikšanā.

Lai spodrinātu gan savu, gan uzņēmuma tēlu, Oļegs Sijenko un viņa vadītā korporācija sāka veidot savu vietējo radiostaciju, kuras partnerei vajadzēja kļūt  radiostacijai "Jumor FM", kas ir visai populāra Ņižņijtagilā, kā arī sākās televīzijas kanāla "Patiesā Tagila" veidošana, tika izdota avīze "Mašinstroiteļ". Protams, ir loģisks jautājums: kā visas šīs publiskā tēla spodrināšanas akcijas un mediju veidošana var sekmēt korporācijas zaudējumu samazināšanos?

2. Krievijā tika aizliegti veci dzelzceļa vagoni

Kopš 2016. gada sākuma visā Krievijas Federācijas teritorijā ir aizliegts dzelzceļa pārvadājumos izmantot vecus un nolietotus vagonus. Aizliegumu "veiksmīgi" bija lobējis korporācijas "Uralvagonzavod" nu jau bijušais vadītājs Oļegs Sijenko. Ar šo liegumu bija paredzēts palielināt korporācijas peļņu un radīt papildu pasūtījumu vairāku tūkstošu dzelzceļa vagonu apmērā. Norma, kas aizliedz izmantot vecus dzelzceļa vagonus pārvadājumiem, ir radīta Krievijas Federācijas Transporta ministrijā. Pēc šīs normas pieņemšanas, neraugoties uz to, ka ir veikta vagonu modernizācija un restaurācija ar mērķi paildzināt vagonu lietošanas ilgumu, vecus dzelzceļa vagonus ir aizliegts izmantot pārvadājumiem visā Krievijas Federācijas teritorijā. Aizliegums skāra visus dzelzceļa vagonus, kas tika modernizēti pēc 2016. gada 1. janvāra, un to skaits tiek vērtēts no 50 līdz 60 tūkstošiem vagonu. Šādā veidā vagonbūves uzņēmumu vadītāji, izmantojot Krievijas Federācijas administratīvos resursus, centās panākt pieprasījuma kāpumu pēc jauniem vagoniem, un tika lēsts, ka dzelzceļa kompānijas, kas nodarbojas ar kravu pārvadāšanu, pasūtītu no 40 līdz 45 tūkstošiem jaunu vagonu. Jāpiebilst, ka vagonbūves tirgū "Uralvagonzavod" daļa tiek lēsta līdz 15,5 procentiem. 

Jāpiebilst, ka ar šo aizliegumu izmantot vecos vagonus pirmais klajā nāca tieši korporācijas "Uralvagonzavod" ģenerāldirektors Oļegs Sijenko, kas ar šo iniciatīvu vērsās pie Krievijas prezidenta Vladimira Putina viņa vizītes laikā Ņižņijtagilā.

3. Jauni vagoni netiek pirkti

2016. gada pirmajā pusē bija gaidāms pieprasījuma pieaugums pēc jauniem dzelzceļa vagoniem, bet tas nenotika. Dzelzceļa pārvadātāji norakstīja 66 500 vagonu jeb sešas reizes vairāk, nekā iepirka no vagonbūves rūpnīcām. Tiek lēsts, ka Krievijas dzelzceļa pārvadātāji norakstīs kopumā aptuveni 110 000 vagonu, bet iegādāti varētu tikt aptuveni 30 000 vagonu. Pati Krievijas Transporta ministrija lēš, ka norakstāmo vagonu skaits ir krietni lielāks - 125 000 vagonu. Krievijas dzelzceļa pārvadātāji gan ir atraduši alternatīvu veidu, kā nepasūtīt jaunus dzelzceļa vagonus - tie tiek nomāti no vagonbūves uzņēmumiem un citiem dzelzceļa pārvadātājiem.